משטרת התנועה: מספר השוטרים והתקציב בירידה

דוד קורצווייל No Comments on משטרת התנועה: מספר השוטרים והתקציב בירידה
16:14
30.04.24
איתי גדסי No Comments on בן גביר נועד עם ראה"מ ביחידות: "הזהרתי את נתניהו"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה למאבק בתאונות הדרכים, קיימה דיון בתוכנית העבודה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לשנת 2014. בפתח הדיון אמר ח"כ צור כי המטרה היא לבחון את תקציב הרשות וכן לקיים מעקב במהלך השנה ובסופה, על מנת לעמוד על הפעולות שלא יושמו ולקדמן. לדבריו, המטרה המשותפת לכולם היא המלחמה בנגע תאונות הדרכים.

מנכ"ל הרשות, רון מוסקוביץ', אמר כי היעד הוא להביא את ישראל לרשימת 5 המדינות בהן מספר ההרוגים הוא הנמוך ביותר בעולם. יו"ר הרשות, ד"ר יעקב שיינין, אמר כי היעד הוא להגיע לרשימת 5 המדינות הבטוחות עד שנת 2020. הוא הוסיף כי אמנם השנה יש עליה במספר ההרוגים, מעל ל-300, אך המגמה היא מגמת ירידה. הוא הוסיף כי הרשות מעוניינת לפעול עם 3 חטיבות – מחקר ומידע, הסברה וחינוך וחטיבת מבצעים. לדבריו, המטרה היא לייצר לרשות מוניטין מקצועי של מידע – שלא יאפשר לגורמים אחרים התעלם ממנה. כמו כן הוא הוסיף כי בכוונת הרשות להפעיל חטיבת מבצעים, שתרכז את כל המידע הבטיחותי מהכבישים בארץ. עם זאת ציין שיינין כי תקציב הרשות ירד מ-550 מיליון שקל בשנה ב-2008 ל-277 מיליון שקלים תקציבה בשנה הבאה. לדבריו, הרשות צמצמה ב-20% את מצבת כח האדם שלה מ-64 עובדים ל-54.

ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב משה אדרי, הוסיף כי המשטרה תקבל מהרשות, עד אפריל 2014, 100 ניידות למתנדבים. הוא הוסיף כי המשטרה תרכוש עוד 50 ינשופים לטיפול בעבירות נהיגה בשכרות, וכן קיבלה תו תקן למעבדה שלה על מנת להתמודד מול טענות של היעדר אמינות בבתי משפט. עוד אמר ניצב אדרי כי בכוונת המשטרה לבחון הכנסת מצלמות לתוך הניידות עצמן. הוא אף ציין כי מאז שנת 2010 יש ירידה של 200 שוטרים בכוח האדם של אגף התנועה. ח"כ בועז טופורובסקי העיר כי הדיווח נשמע טוב עד שניצב אדרי מסר את הנתונים לגבי כוח האדם. "בסוף האוצר עוד יהפוך את הרשות למקור תקציבי של אגף התנועה", הזהיר ח"כ טופורובסקי ואמר כי "ננסה להבין למה ירדו מספר השוטרים ולעזור בעניין".

מנהל תחום המדיניות הציבורית בעמותת אור ירוק, עו"ד יניב יעקב, אמר כי תקציב הרשות צריך לחזור לעמוד על 550 מיליון שקל בשנה. לדבריו, עלות נזקי תאונות דרכים היא כ-7 מיליארד שקל בשנה כך שכל השקעה בנושא משתלמת. ח"כ יעקב אשר התייחס גם הוא לתקציב ואמר כי הוא מצחיק. "אם רוצים להגדיל מודעות ולהשקיע במחקר, לא יכול להיות שהתקציב הולך ויורד", אמר ח"כ אשר. ח"כ אשר התייחס גם לפעולות ההסברה שמבצעת הרשות, ואמר כי כדי להגיע לאוכלוסיות כמו החרדים או הערבים צריך לפעול מחוץ לקופסה ולא להסתפק בקמפיינים בתקשורת הארצית.

ד"ר בת אל הלמר, מנכ"לית CSR קשרי בטיחות בתעבורה, אמרה כי המשטרה צריכה להקים יחידה מיוחדת לטיפול ברכבי הובלה ורכבים כבדים. ניצב אדרי אמר בתגובה כי הדבר כבר נמצא בטיפול. היא הוסיפה כי צריך לטפל גל בתופעה שהמדרכות הפכו לכביש, עליו נוסעים רוכבי אופנים ואופנועים שפוגעים בהולכי הרגל. פרופ' יוסף פרשקר מהטכניון החמיא לנהג הישראלי ואמר כי הוא נוהג בצורה נורמטיבית, שכן אחרת לא היינו מצליחים להפחית את מספר ההרוגים. הוא הוסיף וקרא לחברות הביטוח להשקיע גם הן כספים במאבק בתאונות, כשם שעושות חברות הביטוח בעולם. "חלום הבלהות של חברות הביטוח הוא שלא תהיינה תאונות דרכים, והן פועלות בכיוון הזה", אמר.

היו"ר ח"כ צור סיכם את הדיון ואמר כי הוא מודאג מכך שתקציב הרשות ירד ב-43% מאז 2008, וכן מהנתון לפיו צומצם מספר השוטרים באגף התנועה. "נבחן את הנתונים מול האוצר, ונבדוק גם איך ירד מספר השוטרים אם למיטב ידיעתי לא הועברו שוטרים נוספים למאבק בפשיעה", אמר. הוא הוסיף כי ועדת המשנה תמשיך לקיים דיונים בשורה של נושאים, בהם גם בנושא הדו גלגלי. עוד אמר ח"כ צור כי הן ועדת המשנה והן ועדת הכלכלה תקדם בנחישות כל חקיקה בטיחותית שתוגש לה, והוסיף כי הוא מקווה שמגמת הירידה במספר ההרוגים תימשך.



0 תגובות